مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 17:452023-12-12بين الملل

«سمرقند» میزبان چهاردهمین نشست کنوانسیون حفاظت از جانوران مهاجر


چهاردهمین نشست کنوانسیون حفاظت از گونه های مهاجر جانوران وحشی روزهای 12 و 17 فوریه سال 2024 میلادی در شهر «سمرقند» برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، چهاردهمین نشست کنوانسیون حفاظت از گونه های مهاجر جانوران وحشی (CMS COP14) روزهای 12 و 17 فوریه سال 2024 میلادی در شهر سمرقند  برگزار می شود.

در نشست مطبوعاتی کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد COP28 در دوبی، گزارش کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حفاظت از گونه های مهاجر حیوانات وحشی ارائه شد.

در این گزارش تاکید شد که تغییرات آب وهوایی مستقیماً بر بسیاری از گونه های جانوری مهاجر تأثیر می گذارد.

گونه های مهاجر به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم ها، از آنها حمایت می کنند و اثرات تغییرات آب و هوایی را کاهش می دهند و پایداری را در برابر خطرات آب وهوایی افزایش می دهند.

عزیز عبدالحکیم اف وزیر اکولوژی، حفاظت از محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان در این نشست گفت: ازبکستان یکی از کشورهایی است که به شدت تحت تأثیرات منفی تغییرات آب وهوایی قرار دارد که به طور جدی بر تخریب اکوسیستم، از بین رفتن زیستگاه و تنوع زیستی تأثیر گذاشته است.

وی افزود: دولت این کشور برای تحکیم همکاری های فرامرزی منطقه ای تلاش و از تقویت حفظ و حفاظت از تنوع زیستی، گونه های جانوری مهاجر و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سمرقند» میزبان چهاردهمین نشست کنوانسیون حفاظت از جانوران مهاجر

«سمرقند» میزبان چهاردهمین نشست کنوانسیون حفاظت از جانوران مهاجر