مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 15:552023-12-16بين الملل

نشریه کانادایی: جنگ غزه پروژه منزوی سازی ایران را به قهقرا برد


نشریه ژئوپلیتیک مانیتور در یادداشتی از مشاور امنیت بین الملل به تأثیرات و پیامد های جنگ اسراییل و فلسطین در غزه و جایگاه ایران پرداخته است و عنوان می دارد: - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - کیهان نوشت: نشریه کانادایی ژئوپلیتیک مانیتور در یادداشتی از محمد اِلدوح مشاور امنیت بین الملل در روز 13 دسامبر ضمن اشاره به تاثیرات و پیامد های جنگ اسراییل و فلسطین در غزه و جایگاه ایران، عنوان کرد: تقریبا یک ماه قبل از حملات حماس، طرحی برای ایجاد کریدور هند - خاورمیانه - اروپا (IMEC) در جریان اجلاس سران گروه 20 در دهلی نو اعلام شد.

IMEC که به عنوان یک پروژه اتصال استراتژیک منطقه ای در نظر گرفته می شود، در درجه اول شامل هند، امارات متحده عربی ، عربستان سعودی، اردن و رژیم صهیونیستی است.

با توجه به مقیاس کلان پروژه و تأثیر آن بر جریان تجاری بین هند و اروپا، انتظار می رفت که این پروژه سطح بی سابقه ای از یکپارچگی و همکاری استراتژیک را در چند جبهه بین کشورهای درگیر به ارمغان آورد که بدون شک در تضاد با رقیب منطقه ای یعنی ایران است.

این پایگاه خبری تحلیلی می افزاید: تشدید تنش های ژئوپلیتیکی در منطقه به دلیل جنگ جاری در غزه منجر به تحریک احساسات عمومی در بسیاری از کشورهای عربی می شود و از این رو دولت های منطقه را تحت فشار قرار می دهد تا در هیچ گام ملموسی به س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشریه کانادایی: جنگ غزه پروژه منزوی سازی ایران را به قهقرا برد

نشریه کانادایی: جنگ غزه پروژه منزوی سازی ایران را به قهقرا برد