مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 07:552023-12-02پزشكي

مصرف شیر و لبنیات سبب پوکی استخوان می شود؟


سال های سال است کە مطالعات مختلف علمی بە انسان ها هشدار می دهند کە مصرف کم شیر و لبنیات با افزایش پوکی استخوان در سنین بالا همراە است.

- از همان بچگی تاکنون بە صورت مکرر شنیدەایم کە تا می توانید شیر مصرف کنید تا بدن قوی و استخوان های محکمی داشتە باشیم؛ به عبارت دیگر، مصرف شیر و پوکی استخوان باهم رابطه معکوس دارند.

طی چند ماە اخیر گزارشات و توصیەهایی در فضای مجازی منتشر شد، مبنی بر اینکە مصرف شیر و لبنیات سبب پوکی استخوان در آیندە خواهد شد.

مطالعات و گزارشات اخیر پارادوکس های عجیبی را در ذهن مردم ایجاد کردە است کە آیا واقعا خوردن شیر باعث پوکی استخوان می شود و یا از پوکی استخوان جلوگیری می کند؟ پزشک و متخصص تغذیە بالینی در کردستان در این خصوص گفت: شیر منبع غنی از کلسیم است؛ ماده معدنی که برای ساخت استخوان ها به مقدار زیادی مورد نیاز است.

نازیلا درویشی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مطالبی کە این روزها در دنیای مجازی اشاعە پیدا کردە است، پرهیز از استفادە از شیر و لبنیات است.

وی عنوان کرد: ادعای شبکەهای مجازی در این خصوص این است کە استفادە از شیر و لبنیات منجر بە پوکی استخوان در فرد خواهد شد.

درویشی بیان کرد: برای دانستن این موضوع کە آیا استفادە از شیر و لبنیات سبب پوکی استخوان می شود یا نە؟ باید بە تحقیقات و مطالعات علمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف شیر و لبنیات سبب پوکی استخوان می شود؟

مصرف شیر و لبنیات سبب پوکی استخوان می شود؟