مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 14:202023-11-26سياسي

استاد دانشگاه علامه طباطبایی: هیأت ها خلأهای عاطفی افراد را پُر می کنند


عضو هیأت دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این روزها خلاءهای عاطفی و ارتباطی در جامعه بیشتر شده است و هیأت های عزاداری توانسته اند در مناسبت ها این خلأها را جبران کنند.

- سید رضا نقیب السادات عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری عزاداری فاطمیه و نقش هیأت ها در جهادتبیین، درباره نقش رسانه ای هیأت های مذهبی گفت: وقتی به نظام ارتباطات دینی نگاه می کنیم، به نظر می رسد بعضی از عناصر و مولفه ها تقویت کننده جریان دین هستند.

در این نظام دینی و بستری که از صدر اسلام شروع شده و تاکنون هم ادامه دارد، یک واقعه بسیار مهم و کلیدی به نام نهضت عاشورا اتفاق افتاده؛ یعنی یک قیام بسیار بزرگ و اثرگذار که از آن روز تا حالا جریان تاریخ را تحت تاثیر خود قرار داده است.

هیأت های مذهبی چون احیاگر نهضت عاشورا هستند، نقش رسانه دارند نقیب السادات تصریح کرد: نهضت عاشورا، شهادت امام حسین(ع) و دیگر ائمه اطهار مانند حضرت زهرا(س) که این روزها مراسم عزاداری آن درحال برگزاری است، اهل بیت و یارانشان منشاء حرکتی شد که این حرکت از طریق نهادهایی از جمله هیأت های مذهبی که در قالب و بستر این موضوع شکل گرفت، زنده نگه داشته و احیا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد دانشگاه علامه طباطبایی: هیأت ها خلأهای عاطفی افراد را پُر می کنند

استاد دانشگاه علامه طباطبایی: هیأت ها خلأهای عاطفی افراد را پُر می کنند