مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 13:202023-12-18اقتصادي

بیماران SMA بیشتر به خدمات توانبخشی نیاز دارند تا دارو


رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی و دارویی گفت: دارویی در جهان برای بیماران SMA ساخته نشده و این داروهایی که وجود دارد در بیشتر کشورهای پیشرفته مصرف نمی شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، فرامرز اختراعی، رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی در جمع خبرنگاران بیان داشت: اخیراخوشبختانه تعداد اقلامی که به عنوان ماده موثره دارویی تولید می کردیم از حدود 430 قلم در2 سال اخیر به 521 قلم رساندیم.

از جهت فنی نیز به مراحل خوبی رسیدیم و در حال حاضر 4 قلم را از مراحل پایه که تولیدات پتروشیمی ماست شروع به تولید می کنیم که ارزش افزوده خوبی دارد.

امید وار هستیم که به عنوان یک شرکت و کشور مرجع برای تولیدات گران قیمت شیمیایی مطرح شویم و بتوانیم جایگاه واقعی کشور را پیدا کنیم.

وی درباره وجود مشکل در مسیر استفاده از پتروشیمی در تولید دارو، اضافه کرد: مشکل خاصی نداریم؛ با توجه به اینکه همکاری خوبی اخیرا با مسئولان پتروشیمی داشتیم برقرار شده و بخش پایین دستی پتروشیمی همکاری مستمری با ما دارند؛امیدواریم از این امکانات به سرعت استفاده کنیم و بزودی شاهد واحدهای جدیدی باشیم.

الان مشکلی با پتروشیمی نداریم و فقط وعده ای از سوی وزارت صمت داریم تا صنایع دارویی نیز جزو کالاهای استراتژیک منظور کنند تا به جای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران SMA بیشتر به خدمات توانبخشی نیاز دارند تا دارو

بیماران SMA بیشتر به خدمات توانبخشی نیاز دارند تا دارو