مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 15:502023-12-11اقتصادي

سیمان های جدیدی که می توانند جهان را نجات دهند!


چندین استارت آپ نوظهور در حال توسعه بیوسیمان های جدیدی هستند که می توانند نیازهای روبه رشد جهان به بتن را برطرف سازند و به جلوگیری از بروز یک فاجعه آب وهوایی کمک کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فست کمپانی، اخیرا خبرهایی در مورد یک دیوار کوچک و کوتاه موسوم به بیو بلاک اسپیرال (Bio-Block Spiral) منتشر شده اند که می تواند سنگری در برابر تهدید بزرگ تغییرات آب وهوایی باشد.

ساختار منحنی این دیوار که به رنگ گِل است، مانند یک دایره محکم به ارتفاع 15 فوت از جنس بلوک های سیمانی بیرون از ورودی یک ساختمان اداری بالا می رود.

شاید به این دلیل باشد که سازندگان اصلی دیوار هنرمندان نیستند، بلکه باکتری ها هستند که به طور ویژه سیانوباکترها، جلبک های سبز-آبی یا جلبک های برکه را در بر دارند.

سیانوباکتری ها با کمک زیست فناوری هوشمندانه برای ساخت بیوسیمان کشت شده اند.

این ماده چسبناک یک جایگزین در جذب کربن برای سیمان پرتلند است که در حال حاضر برای ساخت تقریبا همه بتن جهان استفاده می شود.

سیمان پرتلند از سنگ های آهک استخراج می شود که به کارخانه های شیمیایی غول پیکر، آتشین، تشنه سوخت فسیلی و کربن زا انتقال می یابند و منشا حدود هشت درصد از گازهای گلخانه ای جهان به شمار می روند که عامل گرم شدن آب و هوا هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیمان های جدیدی که می توانند جهان را نجات دهند!

سیمان های جدیدی که می توانند جهان را نجات دهند!