مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 13:102023-12-16بين الملل

نشست مشترک 2 دیپلمات ارشد ایرانی و عربستانی با وانگ یی


علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و ولید بن عبدالکریم الخریجی، قائم مقام وزارت امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی عصر جمعه بصورت مشترک با «وانگ یی» عضو دفتر سیاسی حزب و وزیر امور خارجه چین دیدار و گفتگو کردند.

- علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و ولید بن عبدالکریم الخریجی، قائم مقام وزارت امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی عصر جمعه بصورت مشترک با وانگ یی عضو دفتر سیاسی حزب و وزیر امور خارجه چین دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وانگ یی در این دیدار با تبریک برگزاری نخستین نشست معاونان وزارت امور خارجه ایران، چین و عربستان سعودی به میزبانی پکن اعلام کرد که چین ضمن حمایت از گسترش همکاری های ایران و عربستان، خواستار تقویت مناسبات اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و تبادلات مردمی ایران و عربستان سعودی است.

وانگ یی همچنین در این دیدار با اشاره به حمایت چین از موضع کشورهای اسلامی و عربی در مسئله فلسطین خواستار تسریع در آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه در غزه شد و راه حل بحران در فلسطین را احترام به خواست و حقوق مشروع مردم فلسطین دانست.

علی باقری نیز در این دیدار ضمن تمجید از نقش میانجیگرانه چین در برقراری مجدد روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاری مشترک میان سه کشور در زمینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست مشترک 2 دیپلمات ارشد ایرانی و عربستانی با وانگ یی

نشست مشترک 2 دیپلمات ارشد ایرانی و عربستانی با وانگ یی