مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 12:352023-12-21بين الملل

رویترز: عربستان نمی خواهد با حضور در ائتلاف آمریکا، تنش زدایی با ایران را تضعیف کند


خبرگزاری رویترز با اشاره به تلاش های واشنگتن برای ایجاد یک ائتلاف نظامی جدید در دریای سرخ به بهانه محافظت و تامین امنیت کشتی های تجاری در برابر حملات ارتش یمن گزارش داد ریاض به دلیل پایبندی به استراتژی خود، - خبرگزاری رویترز با اشاره به تلاش های واشنگتن برای ایجاد یک ائتلاف نظامی جدید در دریای سرخ به بهانه محافظت و تامین امنیت کشتی های تجاری در برابر حملات ارتش یمن گزارش داد ریاض به دلیل پایبندی به استراتژی خود، مبتنی بر تنش زدایی در منطقه، از پیوستن به این گروه سرباز زده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نام عربستان سعودی در فهرست کشورهایی که ایالات متحده به عنوان بخشی از ائتلاف جدید خود که به ادعای خود از کشتی ها در دریای سرخ در برابر حملات تلافی جویانه ارتش یمن محافظت می کند، به طور آشکارا و شاید شگفت آوری غایب بود.

اگرچه عربستان سعودی دارای ارتشی مجهز به تسلیحات ایالات متحده است و نزدیک به 9 سال است که با انصارالله و ارتش یمن در حال جنگ بوده و 36 درصد از وارداتش به بنادر دریای سرخ متکی است، اما ریاض و متحد آن در خلیج فارس، یعنی امارات عربی متحده اعلام کرده اند که هیچ علاقه ای به حضور در ائتلاف آمریکا ندارند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، به نظر می رسد که دلیل اصلی غیبت عربستان، نگرانی از این است که مشارکت در این ائتلاف آن ها را از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: عربستان نمی خواهد با حضور در ائتلاف آمریکا، تنش زدایی با ایران را تضعیف کند

رویترز: عربستان نمی خواهد با حضور در ائتلاف آمریکا، تنش زدایی با ایران را تضعیف کند