مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 18:152023-11-30پزشكي

دانشگاه ها در استان ها باید در حوزه تولید دارور و تجهیزات پزشکی فعال شوند


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه ها و ظرفیت علمی آن در استان ها باید در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی فعال شوند تا دیگر وارد کننده دارو و تجهیزات نبوده و صادرکننده در این بخش باشیم.

- ایسنا/اصفهان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه ها و ظرفیت علمی آن در استان ها باید در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی فعال شوند تا دیگر وارد کننده دارو و تجهیزات نبوده و صادرکننده در این بخش باشیم.

بهرام عین اللهی، امروز(پنجشنبه، 9 آذر) در پایان سفر به منطقه کاشان، اظهار کرد: اکنون با بهره گیری از ظرفیت پارک های علم و فناوری 40 درصد از تجهیزات مورد نیاز بخش درمان کشور در داخل تولید می شود.

وی تصریح کرد: پیشرفت در حوزه پژوهشی، باعث شده که طی دو سال اخیر چهار هزار محصول دانش بنیان تولید شده که این محصولات می تواند زمینه خودکفایی کشور را فراهم کند.

وزیر بهداشت، تاکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارای 860 مرکز تحقیقاتی است که همه باید در حوزه دانش بنیان کمک کنند تا هم نیاز خود و هم نیاز دیگر کشورها را رفع کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عین اللهی با اشاره به دیدار از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: بیمارستان 700 تختخوابی شهید بهشتی کاشان که دومین بیمارستان بزرگ استان اصفهان است به علت قدمت چهل ساله با مشکلاتی روبرو ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ها در استان ها باید در حوزه تولید دارور و تجهیزات پزشکی فعال شوند

دانشگاه ها در استان ها باید در حوزه تولید دارور و تجهیزات پزشکی فعال شوند