مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 11:402023-11-29اقتصادي

جایگزینی ارزهای ملی در تبادلات تجاری و اقتصادی ایران و سوریه


رییس کل بانک مرکزی ایران در دیدار با نخست وزیر سوریه در دمشق از توسعه مناسبات پولی و بانکی ایران و سوریه و حذف دلار از مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، محمد رضا فرزین رییس کل بانک مرکزی در این دیدار خطاب به حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه گفت: تهران آماده است تا مناسبات بانکی و پولی به سوریه را بر اساس توافقات روسای جمهور دو کشور ارتقا دهد و راه اندازی بانک ایرانی در سوریه که بزودی محقق خواهد شد زمینه ساز رشد مناسبات و همکاری های تجاری دو کشور خواهد بود.

وی با اشاره به زمینه های مختلف همکاری های پولی و بانکی میان ایران و سوریه بر آمادگی کشورمان برای اجرای توافقات در این عرصه و جایگزینی ارزهای ملی در تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، حسین عرنوس نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با ابراز امیدواری از آینده درخشان روابط اقتصادی میان سوریه و ایران تاکید کرد: برگزاری نشست های فنی - اقتصادی میان کارشناسان و مسولان دوکشور نویدبخش افزایش همکاری های همه جانبه سوریه و ایران است.

وی با اشاره به ایجاد زمینه های همکاری های بانکی و پولی سوریه و ایران به منظور افزایش روابط اقتصادی دو کشور در نشست تخصصی روسای کل بانک مرکزی سوریه و ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگزینی ارزهای ملی در تبادلات تجاری و اقتصادی ایران و سوریه

جایگزینی ارزهای ملی در تبادلات تجاری و اقتصادی ایران و سوریه