مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1402 ساعت 21:502023-11-24اقتصادي

تاپایان سال طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه تکمیل می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدصادق معتمدیان دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه روز جمعه در گفت وگوی ویژه خبری احیای دریاچه ارومیه را یکی از اولویت های زیست محیطی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: - دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: مرحله نهایی طرح انتقال آب های مازاد منطقه به پیکره دریاچه با اهتمام دستگاه های متولی احتمالاً تا پایان سال خاتمه خواهد یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدصادق معتمدیان دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه روز جمعه در گفت وگوی ویژه خبری احیای دریاچه ارومیه را یکی از اولویت های زیست محیطی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: وضعیت کنونی دریاچه ارومیه نتیجه مداخلات انسانی و تغییرات اقلیمی، چون افزایش دما و کاهش بارندگی و ذخایر برفی در منطقه بوده است.

وی به تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و تدوین 26 برنامه برای تثبیت و احیای این دریاچه اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه توسعه بخش کشاورزی و کشت محصولات پرآب بر، در کاهش آب دریاچه ارومیه دخیل بوده و برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب های زیرزمینی، ایستگاه های فیزیومتری در حوضه این دریاچه احداث شده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به برنامه های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه، افزود: فاز نخست انتقال 600 میلیون مترمکعب از آب ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاپایان سال طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه تکمیل می شود

تاپایان سال طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه تکمیل می شود