مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 10:502023-12-09اقتصادي

آغاز بکارگیری «تولیدات بار اول» در صنعت نفت و گاز


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: استفاده از تولیدات بار اول در نفت و گاز شروع شده است و در صنایع دیگر هم گسترش خواهد یافت، حمایت از دانش بنیان ها و تولیدات بار اول در تحقق توسعه صنعتی کشور ضروری است و کارگروه تولید بار اول نقش کلیدی در بین صنایع و دانش بنیان ها دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سیاست تولید بار اول و فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه پالایشگاهی به قدری کمک کننده بوده که ایران در حال حاضر به سمت عقد قرارداد با 18 پالایشگاه مستهلک شده رفته است.

دولت در راستای بازطراحی تجارت انرژی خود تصمیم گرفت به بازارسازی تضمینی برای تجارت نفت خام کشور بپردازد، به این ترتیب، با کنار گذاشتن روش سنتی تجارت نفت و با تکیه بر توان فنی و مهندسی داخلی، بر سرمایه گذاری مستهلک شده کشورهای تحریمی یا همسو با ایران متمرکز شد ؛ این کشورها زیرساخت های پالایشگاهی نیمه فعال و مستهلک دارند و نیازمند بازسازی و نوسازی با جایگزینی تجهیزات گلوگاهی و همچنین فرآیندهای تولیدی هستند.

از طریق شرکت های توانمند دانش بنیان صنعت پالایشگاهی به سمت بازسازی پالایشگاه های نیمه کاره دیگر کشورها رفتیم و ما به ازای خدمات فنی و مهندسی صادر شده، سهامدار پالایشگاه های فراسرزمینی شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز بکارگیری «تولیدات بار اول» در صنعت نفت و گاز

آغاز بکارگیری «تولیدات بار اول» در صنعت نفت و گاز