مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 15:252023-12-05بين الملل

تحلیلی بر فصل دوم جنگ غزه؛ رژیم صهیونیستی در مخمصه


اسراییل با آغاز دوباره نبرد علیه مقاومت فلسطین خودش را بیش از پیش در باتلاق انداخته و انتظار می رود ضربات دردناک تری را در ادامه این بحران متحمل شود و به واقعیت های سخت تری تن دهد.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس - یادداشت میهمان: رژیم صهیونیستی پس از 7 روز توقف حملات بار دیگر از روز جمعه بمباران غزه و عملیات زمینی برای اشغال این باریکه را آغاز کرده است.

با وجود برخی گمانه زنی ها درباره تبدیل آتش بس موقت به آتش بس بلندمدت به ویژه از جانب مقامات قطری؛ ولی رژیم صهیونیستی بی توجه به این فضاسازی ها حملات را بمباران گسترده شجاعیه و رفح و همین طور عملیات یگان های زرهی برای ورود از محور شرقی کلید زد که دست کم بالای 150 نفر در همان روز اول شکسته شدن آتش بس، جان باختند.

هرچند نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری با اشاره به عملیات تیراندازی در قدس اشغالی مدعی شد که این اقدام توسط حماس بوده و مصداق نقض آتش است؛ اما این تمام ماجرا نیست.

درباره اینکه چرا رژیم صهیونیستی با وجود هزینه بالا نظامی، سیاسی، پرستیژی و اقتصادی هنوز حاضر به پذیرش امر واقع نیست می توان چند دلیل را مورد اشاره قرار داد.

در وهله اول، از جنبه راهبردی از سرگیری حملات به غزه نشان داد که در 50 روز اول عملیات نظامی رژیم صهیونیستی که منجر به کشته شدن 15 هزار انسان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلی بر فصل دوم جنگ غزه؛ رژیم صهیونیستی در مخمصه

تحلیلی بر فصل دوم جنگ غزه؛ رژیم صهیونیستی در مخمصه