مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 14:352023-12-06اجتماعي

93 درصد افراد تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می کنند


مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 5.

3 درصد معلولان کشور در استان زندگی می کنند، گفت: 93 درصد افراد تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می کنند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت روز معلولین اظهار کرد: حوزه اشتغال و توانمندسازی، رسیدگی به امور سالمندان، حوزه مناسب سازی جزو وظایف ما در بخش توانمندبخشی است.

وی با بیان اینکه توانمندی پیش رونده، پویا است که به فرد قدرت عملکرد جسمی، ذهنی می دهد، گفت: در کشور معلولین جسمی، ذهنی و یا ترکیب هر دو وجود دارد که بهزیستی نیز با این آحاد در ارتباط است.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: بهزیستی تقریبا با تمام آحاد جامعه در ارتباط هستند یعنی یک کودک قبل از به دنیا آمدن با انواع آزمایش ها و غربالگری به دنیا می آید.

مشاوره ژنتیکی برای 7 هزار و 463 مورد وی بیان داشت: در سال گذشته برای هفت هزار و 463 مورد مشاوره ژنتیک انجام شده است و امسال نیز در 6 ماهه اخیر  4 هزار و 105 مورد اقدامات شده است.

صحاف ابراز کرد: غربالگری شنوایی در نوزادان، غربالگری بینایی بین کودکان توسط بهزیستی انجام می گیرد به طوریکه سال گذشته برای  47 هزار و 811 مورد غربالگری شنوایی و در 6 ماهه اول امسال نیز برای  23 هزار و 923 مورد غربالگری شنوایی انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

93 درصد افراد تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می کنند

93 درصد افراد تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می کنند