مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 11:302023-11-29اقتصادي

پایان ناترازی و مقابله با تورم زایی بانک ها در قانون جدید بانک مرکزی


عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تصویب قانون بانک مرکزی، گفت: این مهم گامی در جهت بهبود شرایط بازار و اقتصاد است و امکان رفع ناترازی بانک ها و مقابله با اضافه برداشت بانک و تورم زایی را فراهم می کند.

- احمد کیمیایی اسدی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره تصویب قانون جدید بانک مرکزی و افزایش اختیارات و استقلال عمل این نهاد پولی و ارزی کشور، اظهار داشت: با توجه به تجربه اخیر در مدیریت بازار ارز و همچنین ثباتی که از ابتدای سال تاکنون در این بخش از بازار ایجاد شده است، باید امیدوار بود که بانک مرکزی با برخورداری از استقلال و اختیارات کافی، می تواند متضمن کنترل و مدیریت بازار باشد، در نتیجه طبق قانون جدید، توان مدیریتی و اجرایی اصلی ترین نهاد پولی و ارزی کشور ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: بحث مستقل بودن سیاست گذاری بانک مرکزی از دولت یک اصل متداول و رایج در کشورهای مختلف است، در واقع این استقلال عمل یک روال مرسوم محسوب می شود و اجازه نمی دهد بانک مرکزی تحت نظر کامل و تابع بی چون و چرای دستورات سازمان ها و نهادهای مختلف باشد.

وی افزود: البته این شرایط سال هاست که در کشور ما توسط روسای ادوار مختلف بانک مرکزی مطرح شده که قانون جدید بانک مرکزی، گامی موثر در تحقق این هدف محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان ناترازی و مقابله با تورم زایی بانک ها در قانون جدید بانک مرکزی

پایان ناترازی و مقابله با تورم زایی بانک ها در قانون جدید بانک مرکزی