مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 11:302023-12-18پزشكي

ایمنی تجهیزات گرمایشی، عامل پیشگیری از مسمومیت های مرگبار


مدیر گروه بهداشت و سلامت محیط کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به استفاده از وسایل گرمایشی در این فصل، گفت: برای پیشگیری از مسمومیت های مرگبار با مونوکسید کربن، - ایسنا/خراسان شمالی مدیر گروه بهداشت و سلامت محیط کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به استفاده از وسایل گرمایشی در این فصل، گفت: برای پیشگیری از مسمومیت های مرگبار با مونوکسید کربن، ضروری است به ایمنی تجهیزات گرمایشی در فصل سرد بیشتر توجه شود.

بهروز علیزاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه بررسی دوره ای و توجه به ایمنی تجهیزات گرمایشی در این فصول مهم است، اظهار کرد: مونوکسید کربن گازی بی بو و بی رنگ است و تشخیص آن توسط حواس پنجگانه امکان پذیر نیست، از این نظر، قاتل خاموش نام دارد.

وی تاکید کرد: همه وسایل گرمایشی از جمله سیستم های گرمایش مرکزی، اجاق گاز، موتورخانه ها، بخاری، آبگرمکن، پکیج و شومینه که با سوخت فسیلی (گاز، نفت، گازوییل، بنزین، زغال سنگ) یا چوب و ذغال کار می کنند، در صورت احتراق ناقص ممکن است گاز مونوکسید کربن تولید کنند.

علیزاده بی توجهی به سالم بودن تجهیزات، استفاده از تجهیزات نامناسب و غیرایمن یا نصب آنها به شیوه نادرست را از دلایل نشت و انتشار گاز سمی مونوکسید کربن دانست و بیان کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمنی تجهیزات گرمایشی، عامل پیشگیری از مسمومیت های مرگبار

ایمنی تجهیزات گرمایشی، عامل پیشگیری از مسمومیت های مرگبار