مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 17:352023-11-23سياسي

شرکت دانش بنیانی که بهره وری در حوزه کشاورزی را سه برابر کرد


مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فعال در قزوین گفت: کشت بافتی و ارقام و نهال های اصلاح شده سبب می شود بهره وری محصول نسبت به منابع آبی، دو تا سه برابر افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، رویداد 24 ساعته جام رسانه امید ویژه اصحاب رسانه استان قزوین از صبح امروز به همت سازمان بسیج رسانه استان و با محورهای جهاد تبیین،جهاد خدمت و جهاد امید در سالن حمپا دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

یکی از سخنرانان برگزیده این رویداد بهروز کمالی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پردیس استان قزوین بود که 13 سال سابقه فعالیت در زمینه بیوتکنولوژی گیاهی که از زیرشاخه ای به نام کشت بافت گیاهی را فعالیت دارد.

وی با اشاره به تولید انواع پایه ها و ارقام نهال اصلاح شده و کشت بافتی و مقاوم به آفات، بیماری ها و کم آبی و استقبال خوب از این ارقام در کشور اظهار کرد: محصولات کشت بافتی نسبت به ارقام دیگر در برابر بسیاری از آفات و بیماری ها مقاومت بیشتری دارند و میزان مصرف سموم کشوری را به طرز چشمگیری کاهش می دهند.

کمالی افزود: جزو اولین شرکت های کشور بودیم که وارد این کار شدیم و در حال حاضر 35 نفر در شرکت مشغول فعالیت هستند.

این در حالی است که بیشتر مواد اولیه وارداتی است و از شرکت های همکار تهیه می کنیم که بیشتر از کمپانی های چین و هند تامین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت دانش بنیانی که بهره وری در حوزه کشاورزی را سه برابر کرد

شرکت دانش بنیانی که بهره وری در حوزه کشاورزی را سه برابر کرد