مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 13:202023-11-29اجتماعي

ارزش تالاب مره کمتر از میانکاله نیست


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در مسیر تاریخی مهاجرت پرندگان 15 میلیون پرنده حرکت می کند که دو میلیون پرنده مهمان کشور ما است و بین 70 تا 100 هزار پرنده در تالاب مره می نشینند و ارزش تالاب مره با توجه به کاهش عرصه های آبی فلات مرکزی ایران کمتر از میانکاله نیست.

- ایسنا/قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در مسیر تاریخی مهاجرت پرندگان 15 میلیون پرنده حرکت می کند که دو میلیون پرنده مهمان کشور ما است و بین 70 تا 100 هزار پرنده در تالاب مره می نشینند و ارزش تالاب مره با توجه به کاهش عرصه های آبی فلات مرکزی ایران کمتر از میانکاله نیست.

محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم امروز 8 آذرماه در جمع خبرنگاران، گفت: برای خاک در کشور تا سال 1396 دغدغه ای نداشتیم اما با تصویب قانون حفاظت خاک باید در این حوزه در یک مدار حرکت کنیم.

بازگیر با بیان اینکه حفاظت از خاک و بایدها و نبایدها در این حوزه تعریف شده است و باید بر اساس آن ها حرکت کنیم، گفت: رها کردن فاضلاب خام، تخلیه پسماندها و بهره برداری معادن بر خلاف ضوابط محیط زیستی از جمله عوامل آلودگی خاک است.

وی با بیان اینکه 12 درصد حفاظت از عرصه های طبیعی مربوط به مدیریت محیط زیست است، افزود: در استان 32 هزار هکتار منطقه حفاظت شده پلنگ دره، تالاب حوضه سلطان، تالاب مره و تالاب بهشت معصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش تالاب مره کمتر از میانکاله نیست

ارزش تالاب مره کمتر از میانکاله نیست