چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 15:102023-11-29دانش

کشف 294 تپ اختر جدید در بروزرسانی داده های تلسکوپ «فِرمی» ناسا

بررسی فهرست جدیدی که بر اساس داده های «تلسکوپ فضایی پرتو گامای فرمی» ناسا تهیه شده است، از کشف 294 تپ اختر جدید حکایت دارد.

- کشف 294 تپ اختر جدید در بروزرسانی داده های تلسکوپ فِرمی ناسا بررسی فهرست جدیدی که بر اساس داده های تلسکوپ فضایی پرتو گامای فرمی ناسا تهیه شده است، از کشف 294 تپ اختر جدید حکایت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ناسا، فهرست جدیدی که توسط یک گروه بین المللی از ستاره شناسان به سرپرستی فرانسه تهیه شده، نشان می دهد تلسکوپ فضایی پرتو گامای فرمی (FGRST) ناسا 294 تپ اختر ساطع کننده اشعه گاما را کشف کرده است و 34 گزینه احتمالی دیگر نیز منتظر تایید هستند.

این آمار 27 برابر تعداد شناخته شده تپ اخترها پیش از پرتاب ماموریت در سال 2008 است.

دیوید اسمیت (David Smith)، مدیر تحقیقات آزمایشگاه اخترفیزیک بوردو در فرانسه، از اعضای مرکز ملی تحقیقات علمی (CNRS) فرانسه و هماهنگ کننده این پژوهش، گفت: تپ اخترها طیف گسترده ای از تحقیقات حوزه اخترفیزیک، از پرتوهای کیهانی و تکامل ستاره ها گرفته تا جستجوی امواج گرانشی و ماده تاریک را به خود اختصاص می دهند.

این کاتالوگ جدید، اطلاعات کاملی را در مورد همه تپ اخترهای پرتوی گاما گردآوری می کند و راه های جدیدی را برای اکتشاف ارائه می دهد.

کشف 294 تپ اختر جدید در بروزرسانی داده های تلسکوپ «فِرمی» ناسا