مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 10:202023-12-08بين الملل

ترکیه از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره معاهده صلح استقبال کرد


وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای برداشتن گامهای جدی و امضای یک معاهده صلح در آینده نزدیک استقبال کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ترکیه در خصوص توافق بر سر برداشتن گام های جدی در راستای اعتماد سازی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه با اشاره به توافق نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان آمده است؛ همانطور که در بیانیه مشترک منتشر شده توسط ریاست جمهوری آذربایجان و دفتر نخست وزیر ارمنستان آمده است، ترکیه از تصمیم برای دستیابی به توافق در راستای برداشتن گام های جدی در زمینه اعتماد سازی بین دو کشور کاملا استقبال می کند.

وزارت خارجه ترکیه در ادامه تاکید کرده است که آنکارا از ایده ادامه گفت وگوها برای اجرای اقدامات اعتمادساز میان طرفین حمایت می کند.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه همچنین آمده است؛ ما آرزوی امضای توافق صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در سریعترین زمان را داریم که یکی از مهمترین رویدادهای صلح در قفقاز جنوبی خواهد بود.

  ایروان و باکو پنج شنبه شب پس از چند دور مذاکره میان مقامات ارشد دفتر نخست وزیری ارمنستان و ریاست جمهوری جمهوری آذربایجان با انتشار یک بیانیه مشترک تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره معاهده صلح استقبال کرد

ترکیه از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره معاهده صلح استقبال کرد