مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 13:302023-12-16بين الملل

«بی بی استکهلم»، تایتانیکِ پناهجویان


تصویب لایحه انتقال پناهجویان انگلیس به رواندا و مرگ یک پناهجو در شناور «بی بی استکهلم» در سواحل بریتانیا، صحنه ای واضح و گویا از رفتار انگلستان با مهاجران است که قبل از هر چیز ادعاهای حقوق بشری این کشور را به چالش می کشد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: یک پناهجو در شناور بی بی استکهلم انگلیس در ساحل جنوبی این کشورکه به محل موقت نگهداری پناهجویان تبدیل شده جان باخته است.

برخی محافل رسانه ای انگلیسی این فاجعه را خودکشی عنوان کرده اند؛ حال آنکه به گفته ریچارد دراکس ، نماینده منطقه در پارلمان، این تراژدی نتیجه یک وضعیت ناممکن است.

این پناه جو در شرایطی جان خود را از دست داد که مرداد ماه امسال یعنی زمان آغاز به کار این شناور برای اسکان 500 پناه جواز آتش نشانی گرفته تا نهادهای حقوق بشری بارها درباره وضعیت نابسامان آن هشدار داده بودند، اما اصرار سران انگلیس بدون توجه به این هشدارها بر اجرای طرح اسکان یا به عبارت بهتر زندانی‎کردن پناه جویان در این شناور به این فاجعه ختم شد.

 انتقال اولین دسته از پناهجویان به این کشتی بسیار بحث برانگیز بود؛ زیرا همان روز میکروب لژیونلا که عفونتی خطرناک است، در منابع آب کشتی شناسایی شد؛ در نتیجه سه روز بعد از انتقال پناهجویان؛ آنها را از شناور بیرون بردند اما اوایل پاییز دوباره به آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بی بی استکهلم»، تایتانیکِ پناهجویان

«بی بی استکهلم»، تایتانیکِ پناهجویان