مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 14:202023-11-28اقتصادي

رونق کشاورزی و اشتغال پایدار در زعفرانی ترین روستای جهان


سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی گناباد از رونق کشاورزی و اشتغال پایدار با گردشگری کشاورزی در روستای سنو به عنوان زعفرانی ترین روستای جهان خبر داد.

- اسماعیل قربانی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه روستای سنو با جمعیت 1048 نفر جمعیت از توابع بخش کاخک و زعفرانی ترین روستای جهان است، اظهار کرد: روستای سنو در 22 کیلومتری غرب گناباد در خراسان رضوی است.

وی خاطرنشان کرد: نظام زراعت زعفران مبتنی بر پایه قنات در این روستا توسط سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد(فائو) به ثبت جهانی رسیده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی گناباد افزود: این روستا 5 معیار نقش زعفران در امنیت غذایی و معیشت خانوارهای روستایی، تنوع زیستی کشاورزی، دانش محلی و بومی و سنتی، فرهنگ و نظام های ارزشی و سازمان های اجتماعی و چشم اندازهای طبیعی و گردشگری کشاورزی را داشته است.

وی اظهار کرد: حدود 700 هکتار از زمین های زیرکشت زعفران مربوط به روستاهای سنو، موسیرز، خانیک و سرآسیاب شهرستان گناباد، از چشمه آب روستای سنو سیراب می شود که 500 هکتار آن مربوط به مزارع این روستا است.

قربانی در ادامه با اشاره به اینکه تاریخچه وجود زعفران در جهان به 3000 سال پیش و خاستگاه اصلی آن به ایران برمی گردد، گفت: از این رو داشتن یک موزه زعفران در روستای جهانی زعفران هم خالی از لطف نیست به طوری که نخستین م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق کشاورزی و اشتغال پایدار در زعفرانی ترین روستای جهان

رونق کشاورزی و اشتغال پایدار در زعفرانی ترین روستای جهان