مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 16:452023-12-01سياسي

شهید مدرس؛ نماد مجلس و قهرمان آزادی


طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی 10 آذرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به نام روز مجلس نامگذاری شده است، شخصیتی که برای شناخت او باید صفحات تاریخ را ورق زد و بیش از پیش با شخصیت والای این مجتهد مجاهد آشنا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس از سوی مجلس شورای اسلامی با عنوان روز مجلس نام گذاری شده است.

سیدحسن مدرس سیاست مدار و روحانی شیعه ایرانی بود که در شب 10 آذر 1316 توسط عوامل رضاشاه به شهادت رسید و طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی 10 آذرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به نام روز مجلس نامگذاری شده است، شخصیتی که برای شناخت او باید صفحات تاریخ را ورق زد و بیش از پیش با شخصیت والای این مجتهد مجاهد آشنا شد.

آیت الله سیدحسن مدرس با اینکه مجتهدی طراز اول بود اما بیشتر به عنوان یک روحانی مبارز شناخته می شود که جانش را فدای حفظ استقلال کشور و مبارزه با استبداد کرده است.

وجه سیاسی شخصیت مدرس تا حدودی مدارج علمی و شخصیت حوزوی او را تحت الشعاع قرار داده است.

علت آن هم موقعیت بحرانی عصر وی بود، زمانه ای که ایران برای حل بحران ها و حفظ استقلالش به سیاستمداران زنده و شجاع نیاز داشت.

در این برهه زمانی، وی در برابر استبداد رضاخانی و دخالت بیگانگان در امور کشور سکوت اختیار نکرد و راه مبارزه با آنها را در پیش گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید مدرس؛ نماد مجلس و قهرمان آزادی

شهید مدرس؛ نماد مجلس و قهرمان آزادی