مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 11:352023-12-11سياسي

رونمایی از چرم نوشته های ساسانی غار زل دلیجان در نمایشگاه هفته پژوهش


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: چرم نوشته های دوره ساسانی کشف شده در غار زل شهرستان دلیجان همزمان با افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش به نمایش گذاشته شدند.

- رونمایی از چرم نوشته های ساسانی غار "زل" دلیجان در نمایشگاه هفته پژوهش ایسنا/مرکزی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: چرم نوشته های دوره ساسانی کشف شده در غار زل شهرستان دلیجان همزمان با افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش به نمایش گذاشته شدند.

مصطفی مرزبان در اینباره گفت: هفته پژوهش و فناوری با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی میراث فرهنگی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز یکشنبه 19 آذرماه کلید خورد و تا 25 آذر در محل موزه ملی ایران ادامه خواهد داشت.

وی رونمایی از دستاوردهای باستان شناسی غار هستیجان در استان مرکزی را یکی از مهم ترین برنامه های هفته پژوهش اعلام کرد و افزود: نیاز است به این غار توجه ویژه شود چراکه تا چندماه پیش هیچ شناختی از وجود این غار نداشتیم و حتی نشانی از آن روی نقشه باستان شناسی نبود.

یکی از کارشناسان زبان های پهلوی متوجه چرم نوشته هایی شد که اطلاعات تاریخی منحصر به فردی داشت و بعد از این مهم این غار شناسایی شد و مورد کاوش قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از چرم نوشته های ساسانی غار زل دلیجان در نمایشگاه هفته پژوهش

رونمایی از چرم نوشته های ساسانی غار زل دلیجان در نمایشگاه هفته پژوهش