مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 14:302023-12-09سياسي

بررسی آلودگی هوای کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت


در پی افزایش آلودگی هوا در مناطق وسیعی از کشور، بررسی اهمال دستگاه های مرتبط در دستور کار مجلس قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سمیه رفیعی، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: با توجه به قانون هوای پاک، 23 دستگاه در زمینه مقابله و مبارزه با آلودگی هوا نقش دارند و مجلس برابر وظایف نظارتی خود بر عملکرد این دستگاه ها و نتایج اجرای قانون نظارت می کند.

بر این اساس، فراکسیون محیط زیست در جلسه فردا (یکشنبه، 19 آذرماه) موضوع آلودگی هوا و میزان پیشرفت عمل به قانون را با حضور همه دستگاه های مرتبط بررسی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل مهم آلودگی هوای تهران، آتش زدن زباله هاست، افزود: بر اساس نظر کارشناسان، زباله سوزی سهم قابل توجهی از منابع ثابت در آلودگی هوای تهران را به خود اختصاص می دهد و به رغم برخی اقدامات صورت گرفته در این خصوص، هنوز متوقف نشده و ادامه دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به این که زباله سوزی به ویژه در فصول سرد سال موجب ورود حجم قابل توجهی آلودگی و مواد خطرناک و سمی به هوای پایتخت می شود به تابناک گفت: هرچند گشت های شبانه دستگاه های مسوول در این زمینه می تواند پیشگیرانه باشد، اما باید این موضوع به صورت ریشه ای حل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی آلودگی هوای کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت

بررسی آلودگی هوای کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت