مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 17:052023-12-12اقتصادي

علت گرانی مسکن از نگاه وزیر راه


وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه علت قیمت های سرسام در مسکن به دلیل احتکار است، از اقدام به شناسایی خانه های خالی با همکاری سازمان امور مالیاتی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه علت قیمت های سرسام در مسکن به دلیل احتکار است و ارزش بالای ملک منجر به سوداگری شده است، گفت: سامانه ای برای شناسایی زمین های معطل مانده راه اندازی است.

مهرداد بذرپاش روز سه شنبه در رویداد و نمایشگاه شرکت های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل و نقل، اظهار داشت: مصوبه ای در شورای عالی شهرسازی داریم که هر زمینی که 10 سال از پروانه ساخت آن گذشته باشد و مالک اقدام به ساخت نکرده باشد، این زمین تغییر کاربری می یابد که گام بلندی برای مقابله با احتکار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور، اقدام به شناسایی خانه های خالی کرده ایم که این امر در دنیا اجرا می شود، افزود: همچنین سامانه شناسایی زمین های معطل مانده راه اندازی شده تا در قیمت بتوانیم ورود موفقیت آمیزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: سوداگران جلوتر از مقررات با روش های جدید ابتکاراتی را استفاده می کنند تا مقررات را دور بزنند و به دنبال جلوگیری از احتکار زمین هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت گرانی مسکن از نگاه وزیر راه

علت گرانی مسکن از نگاه وزیر راه