مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 00:552023-11-25اقتصادي

کشت قراردادی 292 هکتار از زمین های کشاورزی گلستان


سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: 292 هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشت گندم استان به کشت قراردادی اختصاص داده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، روح الله مهری عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتفاق خوب و مبارکی که امسال در کشت قراردادی صورت گرفته، زیر پوشش بردن زمین های کشت دیم است.

  سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: سال های گذشته، تنها کشت آبی تحت پوشش کشت قراردادی بود که امسال از 292 هزار هکتار از زمین کشاورزی استان گلستان، 209 هزار هکتار کشت قراردادی دیم است و 83 هزارهکتار آن نیز زمین آبی است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته، تنها گندم تحت کشت قراردادی بود که امسال دانه های روغنی مانند سویا، کلزا، گلرنگ و کاملینا در این طرح گنجانده شده است.

مهری ادامه داد: موضوعات گندم، آرد و نان، جزو موضوع های روزمره مردم است که همواره با آن سروکار دارند و حوزه نان از آن جهت که مستقیم به سفره مردم ربط دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی همچنین در خصوص بیمه گندمکاران و برخورداری از مزایای کشت قراردادی متذکر شد: سنوات قبل هزینه بیمه را در ابتدا از کشاورز دریافت می کردند ولی امسال حق بیمه مورد نظر در زمان پرداخت مطالبات گندم کاران کسر می شود و 20 درصد تخفیف هم شامل بیمه آنان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت قراردادی 292 هکتار از زمین های کشاورزی گلستان

کشت قراردادی 292 هکتار از زمین های کشاورزی گلستان