مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 11:402023-12-20اقتصادي

مشارکت مردم راهی برای مبارزه با آفت سرخرطومی خرما


رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: مهمترین عامل مبارزه با آفت سرخرطومی خرما بحث آموزش، ترویج و مشارکت مردم است و این مشارکت باید توسط حوزه آموزش و ترویج فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جیرفت، معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز در رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما اظهار داشت: جنوب استان کرمان با تولید 5/4 میلیون تن محصولات کشاورزی و ظرفیت های دانش بنیان کشاورزی یکی از مناطق استراتژیک کشور در بحث کشاورزی و در تامین سبد غذایی نقش اساسی ایفا می کند.

 رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اگر کشاورزی مسأله اول منطقه جنوب شود با توجه به دانش بنیان شدن کشاورزی شاهد افزایش تولید و ارتقای بهره وری خواهیم بود و افزایش تولید گندم نمونه دانش بنیان شدن و توجه به این بخش است.

سید مجتبی خیام نکویی ابراز داشت: الگوی کشت در 31 استان کشور و جنوب استان کرمان تدوین شده است و ارزیابی های انجام شده حاکی از اهتمام ویژه مسؤولان سازمان جهاد مشاورزی جنوب به این بخش  است.

وی خاطر نشان کرد: محصولات استراتژیک و تولید این محصولات جز اولویت های کشور است و در سال گذشته نسبت به دو سال قبل بدون افزایش زیر کشت، 6 میلیون تن افزایش تولید گندم داشته ایم و این نشان از ظرفیت بهره وری در کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت مردم راهی برای مبارزه با آفت سرخرطومی خرما

مشارکت مردم راهی برای مبارزه با آفت سرخرطومی خرما