مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 12:202023-12-13اقتصادي

افزایش 26 درصدی صادرات از مرزهای کردستان


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: در 8 ماهه سال جاری 335 میلیون دلار صادرات کالا از مرزها انجام شده است که نسبت به مدت مشابه 26 درصد رشد داشته است.

- طه سمیعی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد:  در بخش بازرگانی خارجی در 8 ماهه سال جاری 335 میلیون دلار صادرات کالا از مرزهای استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان صادرات انجام شده نسبت به مدت زمان مشابه که رقمی برابر با 265 میلیون دلار بوده از نظر ارزشی 26 درصد رشد داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت معدن و تجارت کردستان افزود: سهم استان کردستان از این میزان صادرات در نظر گرفته برای سال جاری  738 هزار تن است که از نظر وزنی در مقایسه با مدت مشابه که 636 هزار تن بوده، 16 درصد رشد داشته است.

سمیعی اذعان کرد: در مجموع واردات مرز رسمی باشماق و سیرانبند نیز بر اساس نیاز مربوط به کالای واحد های تولیدی طی دوره 8 ماهه امسال، 236 میلیون دلار کالا وارد کشور شده است.

به گفته وی، به لحاظ میزان واردات کالا در مقایسه با مدت زمان مشابه 36 میلیون دلار بوده که از نظر ارزش دلاری 561 درصد است.

معاون امور بازرگانی توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه حجم ترانزیت کالا از مرزهای رسمی کردستان در مدت 8 ماهه گذشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 26 درصدی صادرات از مرزهای کردستان

افزایش 26 درصدی صادرات از مرزهای کردستان