مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 15:102023-11-30اجتماعي

سلامت انسان در گرو سلامت خاک است


معاون بهبود تولیدهای گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سلامت انسان از نظر تغذیه، آب و هوا در گرو سلامت خاک است.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون بهبود تولیدهای گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سلامت انسان از نظر تغذیه، آب و هوا در گرو سلامت خاک است.

غلامحسین ساربان در حاشیه سفر به خلیل آباد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با تأکید بر لزوم حفاظت از خاک و جلوگیری از تخریب و نابودی آن، اظهار کرد: موضوع خاک یک مسأله بسیار مهم زیست محیطی است که با سلامت انسان ها در ارتباط است.

وی با بیان اینکه فقط 9 درصد زمین های ایران قابل کشاورزی است، ادامه داد: خاک، مادر طبیعت است و مادر را باید گرامی بداریم.

هر آنچه داریم متعلق به خاک است و باید برایش هزینه کنیم.

معاون بهبود تولیدهای گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی آب و خاک را منشأ زندگی دانست و گفت: بی توجهی به آب و خاک، یعنی بی توجهی به زندگی، بنابراین باید به آب و خاک توجه ویژه ای داشته باشیم.

ساربان اظهار کرد: با هدف افزایش ضریب نفوذ دانش در پهنه های دولتی، از طریق برگزاری دوره های آموزشی و فعالیت های ترویجی به دنبال این امر هستیم.

وی با اشاره به اینکه بدون شک زمانی که خاک سالم باشد، از بسیاری از ضررهایی که به جامعه می رسد، جلوگیری می شود، افزود: خاک یک منبع ضروری و یک بخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت انسان در گرو سلامت خاک است

سلامت انسان در گرو سلامت خاک است