مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 08:052023-12-05اقتصادي

خاک حاصلخیزی که پنج برابر استاندارد جهانی فرسایش می یابد!


استان کردستان، با معضل و بحران فرسایش و آلودگی خاک روبەرو بوده و میزان فرسایش در آن حدود پنج برابر میانگین کشوری است و سالانە معادل 5 الی 20 تن فرسایش خاک در این استان شکل می گیرد.

- خاک حاصلخیزی که پنج برابر استاندارد جهانی فرسایش می یابد! ایسنا/کردستان استان کردستان، با معضل و بحران فرسایش و آلودگی خاک روبەرو بوده و میزان فرسایش در آن حدود پنج برابر میانگین کشوری است و سالانە معادل 5 الی 20 تن فرسایش خاک در این استان شکل می گیرد.

هر آن چیزی کە در اطراف خود می بینید همگی محصول خاک است، درختی کە می بینید، میوەای کە نوش جان می کنید، سبزیجاتی کە از باغچە برداشت می کنید، خانەای کە در آن ساکن هستید، زمینی کە بر آن قدم می گذارید! حتی خود انسان سربرآوردە از دل همین خاک است.

امروز (پنجم دسامبر) برابر است با 14 آذر، روزی کە بە عنوان روز جهانی خاک نامگذاری شدە و امسال خاک و آب منشا زندگی بە عنوان شعار این روز تعیین شدە کە نشان از اهمیت بیش از حد این عنصر حیات بخش دارد.

استان کردستان، استانی است کە در حال حاضر با معضل و بحران فرسایش و آلودگی خاک روبەرو بوده و میزان فرسایش خاک در آن حدود پنج برابر میانگین کشوری است و سالانە معادل 5 الی 20 تن فرسایش خاک در این استان شکل می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاک حاصلخیزی که پنج برابر استاندارد جهانی فرسایش می یابد!

خاک حاصلخیزی که پنج برابر استاندارد جهانی فرسایش می یابد!