مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 10:052023-11-22پزشكي

حداقل 150 هزار پرستار باید جذب شوند


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه برای رسیدن به حداقل استاندارد جهانی از نظر تعداد، باید 150 هزار پرستار جذب نظام سلامت شوند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز پرستار و ولادت حضرت زینب(س) در دانشکده پرستاری و مامایی جمعی از دانشجویان برگزار شد، صبر و شکیبایی حضرت زینب (س) را علت نامگذاری سالروز ولادت ایشان به عنوان روز پرستار عنوان کرد.

 زالی به بیان افق های فراروی دانشجویان پرستاری و وضعیت این رشته در کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر قریب به 290 هزار پرستار در کشور وجود دارند.

وی تعداد کادر پرستاری فعال در انگلستان به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در آموزش پرستاری را 690 هزار نفر و تعداد پرستاران مشغول به کار در آمریکا را 2 میلیون و 600 هزار نفر عنوان کرد.

زالی در ادامه بر ضرورت ارتقای جایگاه فعلی کشور از نظر استفاده از ظرفیت های پرستاری تاکید کرد تا فاصله تعداد پرستاران نسبت به جمعیت، به استاندارد جهانی نزدیکتر شود.

وی با بیان اینکه پرستاری یکی از فرسایشی ترین مشاغل حوزه سلامت است، فشار مضاعف به پرستاران را یکی از آسیب های کمبود نیروی پرستاری در نظام سلامت عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حداقل 150 هزار پرستار باید جذب شوند

حداقل 150 هزار پرستار باید جذب شوند