مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 18:102023-12-09پزشكي

اعزام مبتلایان خوزستانی اوتیسم به تهران برای دریافت خدمات دندانپزشکی


رییس انجمن اوتیسم خوزستان در خصوص آمار دقیق مبتلایان به اوتیسم در استان گفت: مرکز بهداشت خوزستان غربالگری برای به دست آوردن آمار کل مبتلایان به اوتیسم را انجام نداده است که باید این کار انجام شود تا مبتلایان به اوتیسم زیر دو سالگی شناسایی شوند و آمار درستی داشته باشیم.

- ایسنا/خوزستان رییس انجمن اوتیسم خوزستان در خصوص آمار دقیق مبتلایان به اوتیسم در استان گفت: مرکز بهداشت خوزستان غربالگری برای به دست آوردن آمار کل مبتلایان به اوتیسم را انجام نداده است که باید این کار انجام شود تا مبتلایان به اوتیسم زیر دو سالگی شناسایی شوند و آمار درستی داشته باشیم.

دکتر فریده مرمضی در نشست نخبگان معلول با استاندار خوزستان که امروز (18 آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: در سال 92 این انجمن تاسیس شد که در آن سال از هر 100 تولد یک مورد مبتلا به اوتیسم بود اما اکنون طبق آمار جهانی از هر 56 تولد یک نفر با اختلال اوتیسم به دنیا می آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: این اختلال در دوران جنینی قابل تشخیص نیست و 235 ژن وجود دارند که می توانند موجب بروز این اختلال شوند.

رییس انجمن اوتیسم خوزستان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مبتلایان به اوتیسم گفت: از سال 95 پیگیر تامین زمینی برای احداث مرکز جامع برای اوتیسم بودیم تا همه خدمات مورد نیاز و حتی نگهداری شبانه روزی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعزام مبتلایان خوزستانی اوتیسم به تهران برای دریافت خدمات دندانپزشکی

اعزام مبتلایان خوزستانی اوتیسم به تهران برای دریافت خدمات دندانپزشکی