مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 09:402023-11-26اقتصادي

رفسنجان آماده ذخیره سازی زمستانه مرغ


بیش از 160 واحد پرورش مرغ در شهرستان وجود دارد که به طور میانگین ماهیانه 600 هزار قطعه جوجه ریزی در انها انجام می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان،  حسین رضایی طی جلسه ای که با عوامل جهاد کشاورزی، دامپزشکی و غیره پیرامون ساماندهی مرغداری های شهرستان رفسنجان از لحاظ احتمال شیوع بیماری های تنفسی و نیز ذخیره سازی مرغ برگزار شد، اظهار کرد: مهر ماه و آبان ماه امسال به ترتیب بیش از 617 هزار تن و 716 هزار تن قطعه جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان انجام شد.

وی افزود: رفسنجان هم نیاز شهرستان را در حوزه مرغ تامین می کند و به خودکفایی رسیده هم اینکه مازاد تولید را به شهرستان های مجاور ارسال می کند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: اما با توجه به اینکه در آستانه ورود به فصل سرما و زمستان هستیم و امکان شیوع بیماری های تنفسی از جمله آنفلوآنزا بین طیور وجود دارد تدابیر لازم اندیشیده می شود تا کمترین تلفات را داشته باشیم و به حوزه تامین مرغ شهرستان خللی وارد نشود.

رضایی بیان کرد: جهت ذخیره سازی مرغ برای مصرف زمستان نیز با تعاونی های مرغداری های شهرستان رایزنی شده تا در این خصوص همکاری های لازم را انجام دهند تا با کمبود مرغ مواجه نباشیم.

وی با اشاره به وجود زیرساخت های این امر از جمله دو تعاونی مرغداری در شهرستان و سردخانه های موجود خاطرنشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفسنجان آماده ذخیره سازی زمستانه مرغ

رفسنجان آماده ذخیره سازی زمستانه مرغ