مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 10:352023-11-23پزشكي

ایران ششمین کشور چاق دنیا / از هر چهار ایرانی سه نفر از دیابت خود مطلع هستند


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به چاقی 70 درصد مردم کشور و افزایش دیابت در سال های آتی، بر ضرورت بهره گیری از هوش مصنوعی در تشخیص و درمان بیماری های غدد تاکید کرد.

- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به چاقی 70 درصد مردم کشور و افزایش دیابت در سال های آتی، بر ضرورت بهره گیری از هوش مصنوعی در تشخیص و درمان بیماری های غدد تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا زالی در آیین افتتاحیه چهاردهمین کنگره بین المللی بیماری های غدد و متابولیسم رشد علمی، کمی و کیفی کشور طی سال های اخیر در حوزه بیماری های غدد را چشمگیر خواند و گفت: جایگاه علمی کشور در این رشته رشد تصادعدی را تجربه می کند و حضور و دانش متخصصان امروز بسیاری از مسائل آینده کشور را مرتفع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تغییرات الگوی بیماری ها بویژه بیماری های متابولیک، فزونی سندرم متابولیک، تغییرات اقلیمی و سالمند شدن جمعیت از چالش های پیش روی نظام سلامت محسوب می شود، افزود: این مسائل همت همکاران متخصص و فوق تخصص در حوزه آموزش، پژوهش و درمان بیماری های غدد را می طلبد.

چاقی 70 درصد مردم ایران رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شایع ترین بیماری غدد در ایران را چاقی دانست و گفت: بیش از 70 درصد مردم ایران چاق هستند و 4.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران ششمین کشور چاق دنیا / از هر چهار ایرانی سه نفر از دیابت خود مطلع هستند

ایران ششمین کشور چاق دنیا / از هر چهار ایرانی سه نفر از دیابت خود مطلع هستند