مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 11:102023-12-09بين الملل

هراس رژیم صهیونیستی از ابتکار منطقی و قانون محور گوترش


رضا نصری با اشاره به اقدام دبیر کل سازمان ملل متحد در استفاده از اختیارات خود تحت ماده 99 منشور ملل متحد جهت درخواست از شورای امنیت برای توقف حملات رژیم اسراییل در غزه گفت: - آقای گوترش با این اقدام از قدرت سیاسی که منشورسازمان ملل در اختیارش گذاشته استفاده کرده تا هزینه حیثیتی مخالفت با آتش بس در غزه را بالا ببرد و هم این که به نحوی مکانیسم های معطل مانده و منفعل مانده سازمان ملل را احیا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در اواخر هفته گذشته آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با استناد به ماده 99 منشور سازمان ملل، از شورای امنیت این سازمان خواست تا در مورد جنگ غزه اقداماتی انجام دهد.

این اقدام کم سابقه از سوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در حالی صورت می گیرد که شورای امنیت هنوز قطعنامه ای مبنی بر آتش بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین تصویب نکرده است.

آنتونیو گوترش در این ارتباط در نامه ای به رییس شورای امنیت نوشت که معتقد است وضعیت اسراییل و سرزمین های اشغالی فلسطین ممکن است تهدیدهای موجود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی را تشدید کند.

او که از 18 اکتبر خواستار آتش بس فوری بشردوستانه شده است، همچنین به رنج های هولناک انسانی، آسیب های فیزیکی و جمعی اشاره کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هراس رژیم صهیونیستی از ابتکار منطقی و قانون محور گوترش

هراس رژیم صهیونیستی از ابتکار منطقی و قانون محور گوترش