مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 13:252023-12-08اقتصادي

سهم 51 درصدی بخش مولد از مصرف انرژی کشور


معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری بیش از 51 درصد از مصرف انرژی کشور متعلق به بخش مولد بوده است که این میزان در استان مرکزی 81 درصد بود.

- یزدان رضایی، جمعه 17 آذرماه در مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره مسابقات سراسری فوتسال پیشکسوتان وزارت نیرو که در سالن شهید سلیمانی شهر محلات برگزار شد، با اشاره به پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز پیک مصرف برق در تابستان سال جاری اظهار کرد: در سال جاری برای اولین بار با مدیریت وزارت نیرو و همکاری خوب مشترکان، در چهارماهه گرم سال، بیشترین میزان مصرف انرژی به بخش مولدِ کشاورزی و صنعت اختصاص پیدا کرد.

وی با تاکید بر پایبندی وزارت نیرو به تمامی وعده هایی که در ابتدای استقرار دولت سیزدهم داده شد، افزود: در حال حاضر پروژه های استان مرکزی در زمینی آب و برق با شتاب بسیار خوبی به صورت جهادی در حال پیشروی است.

پروژه آبرسانی به تفرش از چشمه هفتیان، پروژه های تامین برق استان، پروژه های تامین پست های برق اراک و خیرآباد و پروژه برق خمین و زرندیه با سرعت در حال انجام است.

وی با اشاره به پیگیری پروژه های آبرسانی به روستاهای استان در طرح جهاد آبرسانی، تصریح کرد: میانگین پیشرفت پروژه های جهاد آبرسانی در کشور 45 درصد بوده اما این مقدار در استان مرکزی حدود 72 درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 51 درصدی بخش مولد از مصرف انرژی کشور

سهم 51 درصدی بخش مولد از مصرف انرژی کشور