مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 09:502023-11-23پزشكي

کدام آنتی بیوتیک ها در ایران بالاترین مصرف را دارند


سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو، با تأکید بر لزوم تجویز و مصرف به جای آنتی بیوتیک ها نسبت به خطرات مقاومت آنتی بیوتیکی هشدار داد.

- آزیتا نبی زاده اظهار کرد: یکی از مهم ترین گنجینه های انسان ها آنتی بیوتیک ها بوده و باید از آنها حفاظت کرد.

این داروها از زمان کشف، خدمت بزرگی را به علم پزشکی و سلامت انسان ها کرده اند؛ همچنین آنتی بیوتیک ها موجب شده اند که امید به زندگی به در انسان ها افزایش پیدا کند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه کشف آنتی بیوتیک های جدید نیاز به زمان و هزینه زیادی دارد، به همین دلیل تعداد کمی آنتی بیوتیک جدید وارد بازار دارویی می شوند بااین حال گزارش هایی مبنی بر اینکه مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها وجود دارد شنیده می شود، این روند خطرناکی بوده و با ادامه آن ممکن است در برابر همه میکروب ها خلع سلاح شده و دوباره به عصری بازگردیم که جراحت های کوچک مرگ انسان ها را در پی داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه آنتی بیوتیک ها داروهای بسیار مهمی بوده و باید نسبت به تجویز و مصرف آنها حساس بود، گفت: آنتی بوتیک ها داروهای بسیار مهمی هستند علیه طیفی از میکروب ها مؤثر بوده و جان بسیاری از ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام آنتی بیوتیک ها در ایران بالاترین مصرف را دارند

کدام آنتی بیوتیک ها در ایران بالاترین مصرف را دارند