مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 10:502023-11-26سياسي

چرا ایران نیازمند توسعه دریامحور است؟


استفاده از ظرفیت های بالقوه دریا و حرکت در مسیر توسعه دریامحور می تواند به عنوان یکی از راهبردهای اصلی رشد اقتصادی و دستیابی به توسعه پایدار قلمداد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مقوله توسعه دریامحور طی سال های گذشته همواره در کانون توجه مسئولان ارشد نظام و به ویژه مقام معظم رهبری و دولت قرار داشته است و رد پای آن را می توان به صراحت در سیاست های کلی برنامه های ششم و هفتم توسعه کشور، سند تحول دولت مردمی، سند ملی آمایش سرزمین، پیش نویس سیاست های کلی توسعه دریامحور مشاهده کرد.

ظرفیت های دریایی ایران جمهوری اسلامی ایران با سابقه طولانی در حوزه دریا و دریانوردی و پیشتازی در این حوزه، برخورداری از دریای خزر در شمال، خلیج فارس و دریای عمان در جنوب و همچنین دسترسی به آب های آزاد، با برخورداری از 190 هزار کیلومتر مربع گستره دریایی و حدود 5800 کیلومتر طول خطوط سواحل در شمال، جنوب و جزایر کشور که حدود 40 درصد از مرزهای میهن اسلامی را تشکیل می دهد، کشوری دریایی به شمار می رود.

ایران به سبب هم مکانی موقعیت ویژه دریایی و جغرافیایی با کانون ذخیره گاه اصلی انرژی جهان و مالکیت بر بخش مهمی از این ذخایر قیمتی در منطقه راهبردی خلیج فارس و اوراسیا و در قلب شاهراه ارتباطی شرق و غرب عالم، از فرصت هایی متمایز، منحصر به فرد و تاریخی برخوردار است که فعالیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ایران نیازمند توسعه دریامحور است؟

چرا ایران نیازمند توسعه دریامحور است؟