مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 11:552023-12-18سياسي

ذوالقدر: امسال تعدادی از نخبگان سطح بالا جذب مجمع تشخیص مصلحت شدند


رهبر معظم انقلاب در حکم اخیر هم تاکید کردند که باید ارتباطی با جامعه نخبگانی شکل بگیرد و در همین راستا در امسال با شکل گیری این جامعه تعدادی از نخبگان در سطح بالا جذب مجمع تشخیص شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر ذوالقدر صبح امروز در همایش بین المللی مطالعات منطقه ای، سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی با حضور مسئولان 38 اندیشکده، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به ضرورت و الزام رهبر معظم انقلاب، با مجامع دانشگاهی و اندیشکده ها ارتباط برقرار کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مجمع در سال 66 با ابتکار امام راحل برای حل اختلافات بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تاسیس شد، افزود: گاهی در جریان قانون گذاری شرایطی پیش می آید که بنا به اقتضائات، احکام اولیه قانون اساسی سازگاری ندارد و در نتیجه اختلاف پیش می آید که در چنین مواردی، مجمع تشخیص مصلحت نظام ورود می کند.

وی در رابطه با وظایف این مجمع که در سال 68 به آن اضافه شد، تصریح کرد: در مواردی که رهبر معظم انقلاب قصد تعیین سیاست های کلی نظام را دارند، مجمع تشخیص وظیفه مشورتی دارد.

همچنین طبق قانون اساسی، حل معضلات نظام هم وظیفه رهبری است که توسط این مجمع انجام می شود که این موارد در اصل 110 قانون اساسی تصریح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذوالقدر: امسال تعدادی از نخبگان سطح بالا جذب مجمع تشخیص مصلحت شدند

ذوالقدر: امسال تعدادی از نخبگان سطح بالا جذب مجمع تشخیص مصلحت شدند