مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 09:552023-12-15اقتصادي

خشکسالی ها استفاده از سیستم های نوین آبیاری را به یک ضرورت تبدیل کرده است


معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: خشکسالی های اخیر، استفاده از سیستم های نوین آبیاری را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: خشکسالی های اخیر، استفاده از سیستم های نوین آبیاری را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

احمد باغانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بروز خشکسالی های اخیر، محدودیت های منابع آب و چالش های تأمین آب با کیفیت مناسب، به یکی از دغدغه های عمده جامعه تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ادامه خشکسالی ها و کمبود منابع آب در بسیاری از مناطق کشور وضعیتی را به وجود آورده که برای توصیف آن از واژه هایی مانند بحران آبی و یا پسا بحران آبی استفاده می شود.

معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم پدیده خشکسالی و کم آبی را بهتر شناخته و اثرات اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی آن را بررسی کرده و برای مدیریت آن برنامه ریزی اصولی انجام دهیم، امروزه یکی از مهمترین مسائل روز جامعه ما نگرش نو و توسعه پایدار به منابع آب و برنامه ریزی آن است.

وی با بیان اینکه استخر ذخیره آب کشاورزی یکی از عنصرهای اصلی سیستم آبیاری کشاورزی است، افزود: این استخرها به وسیله ورق ژئوممبران احداث و عایق بندی می شوند و نقش مهمی در مدیریت منا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی ها استفاده از سیستم های نوین آبیاری را به یک ضرورت تبدیل کرده است

خشکسالی ها استفاده از سیستم های نوین آبیاری را به یک ضرورت تبدیل کرده است