مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 09:152023-12-20پزشكي

دامداران ساوجی هشدارها را جدی بگیرند/ احتمال شیوع تب برفکی بالاست


چند مورد مشکوک به تب برفکی در این شهرستان اعلام شده که هر چند تایید آزمایشگاهی نشده اما متأسفانه احتمال شیوع این بیماری در جمعیت دامی شهرستان بالاست.

- ایسنا/مرکزی رییس اداره دامپزشکی ساوه گفت: چند مورد مشکوک به تب برفکی در این شهرستان اعلام شده که هر چند تایید آزمایشگاهی نشده اما متأسفانه احتمال شیوع این بیماری در جمعیت دامی شهرستان بالاست.

دکتر مهدی کلانتر قریشی هرندی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماری تب برفکی در ساوه، انتظار می رود دامداران موارد مرتبط با پیشگیری از بروز این بیماری در دام ها را جدی بگیرند.

وی گفت: به تازگی بیماری تب برفکی در جمعیت دام های سبک و سنگین در سطح کشور و استان مرکزی شیوع پیدا کرده که احتمال شیوع در شهرستان ساوه نیز وجود دارد.

او بیان کرد: با توجه به اینکه سویه جدید بیماری تب برفکی به تازگی در کشورهای همسایه شیوع پیدا کرده و واکسیناسیون انجام شده در کشور علیه این سویه نبوده، از این رو ایمنی مناسبی برای مقابله با این بیماری در کشور ما وجود ندارد و در صورت شیوع آن، تلفات و خسارات اقتصادی جبران ناپذیری به دامداران وارد می شود.

رییس اداره دامپزشکی ساوه افزود: واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان از مرداد ماه امسال شروع شده و باید تاکنون به اتمام رسیده باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداران ساوجی هشدارها را جدی بگیرند/ احتمال شیوع تب برفکی بالاست

دامداران ساوجی هشدارها را جدی بگیرند/ احتمال شیوع تب برفکی بالاست