مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 13:102023-12-18پزشكي

خدمات توانبخشی «بیماران MPS» بیمه شد


درحالی که هزینه های درمان بیماران MPS بر درد این بیماران افزوده است، صبح امروز سازمان بیمه سلامت از رایگان شدن خدمات توانبخشی این بیماران خبر داد.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس: MPS نوعی بیماری ژنتیکی متابولیکی است که تاکنون بیش از 500 بیمار قطعی مبتلا به آن در کشور شناسایی شده است.

مادر حلما با گلایه از هزینه های سنگین درمان بیماری می گوید دخترم فقط دو سال دارد، دست و پاهایش تاول عفونی می زند، موهایش سکه ای می ریزد و دچار تاول می شود.

لثه هایش خون ریزی می کند، گردنش بسیار کوتاه و پوسته شده و شانه ها یا بدن، توان نگه داشتن سر را ندارند.

آنطور که مدیرعامل سازمان بیمه سلامت محمدمهدی ناصحی می گوید از امروز خدمات توانبخشی مورد نیاز افراد مبتلا MPS در مراکز دولتی تحت پوشش صددرصدی بیمه قرار گرفت.

بر اساس اعلام بیمه سلامت، 100 درصد تعرفه در بخش دولتی و 80 درصد تعرفه در بخش خصوصی توسط سازمان های بیمه گر پایه و صندوق بیماران صعب العلاج پرداخت می شود و بیمه شدگان نشان دار شده در مراجعه به بخش غیردولتی صرفا 20 درصد تعرفه را پرداخت می کنند.

بیماران MPS چندین سال با نبود داروهایشان درگیر بودند و به همین دلیل تعدادی از این بیماران جان باختند، در ایران چند تیپ از این بیماری شناسایی شده است، داروی تیپ های یک و شش از سال 1388 وارد کشور شد و با پیگیری هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمات توانبخشی «بیماران MPS» بیمه شد

خدمات توانبخشی «بیماران MPS» بیمه شد