مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 12:452023-12-15بين الملل

تل آویو و واشنگتن در جست وجوی توافقی دیگر با حماس


رسانه های عبری هم زمان با سفر مشاور امنیت ملی آمریکا، جیک سالیوان به تل آویو، امروز جمعه 15 دسامبر اعلام کردند که توافق با حماس برای مبادله اسرا یکی از موضوعات رایزنی های او با مقامات اسراییلی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه 13 تلویزیون اسراییل اعلام کرد که سالیوان روز گذشته، پنجشنبه با رییس بخش اطلاعات خارجی موساد، دیوید بارنیا درباره آغاز مذاکرات برای آزادی بازداشت شدگان در نوار غزه گفت وگو کرده است.

یک منبع آگاه از مقامات اسراییلی به این رسانه عبری گفته است که نخست وزیر تل آویو، بنیامین نتانیاهو به بارنیا اختیار کامل داده تا در مورد موضوع بازگرداندن زندانیان به کشورشان هر طور که درست می داند، اقدام کند.

در مقابل، یکی از رهبران جنبش حماس اسامه حمدان تأکید کرد ه بود که گردان های القسام به وعده خود عمل و غزه را به گورستانی برای نظامیان صهیونیست بدل کرده اند؛ نتانیاهو و کابینه جنگ وی، هیچ راهی ندارند، جز اینکه شکست خود را اعلام کنند .

این رهبر حماس درباره توافقات احتمالی نیز تصریح می کند که پس از توقف کامل حمله به غزه و پذیرش شروط ما درباره تبادل اسرا مذاکره خواهد شد .

روز گذشته، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی و اسراییلی گزارش داده بود که سالیوان در جلسه اش با کابینه جنگی نتانیاهو گفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تل آویو و واشنگتن در جست وجوی توافقی دیگر با حماس

تل آویو و واشنگتن در جست وجوی توافقی دیگر با حماس