مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 13:152023-12-11اقتصادي

کمبود سردخانه در خراسان شمالی برای محصول های باغی


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: انگور کلاهداری خراسان شمالی با نام انگور شاهرود در کشور به فروش می رسد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: انگور کلاهداری خراسان شمالی با نام انگور شاهرود در کشور به فروش می رسد.

صفدر صفدری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه سالانه در این استان 220 هزار تن محصول باغی تولید می شود، اظهار کرد: بیشترین محصول تولیدی، انگور است چون سطح تاکستان های این استان بیشتر از باغ های دیگر است.

وی با بیان اینکه به دنبال تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات باغی در استان هستیم، ادامه داد: در حوزه انگور کشمشی و سلطانی تقریبا زنجیره ارزش تکمیل شده و واحدهای تولید شیره انگور، کشمش و بسته بندی ایجاد شده است.

صفدری با اشاره به اینکه در این استان حدود 180 تن انگور کلاهداری تولید می شود، گفت: بیشتر انگور تولیدی کلاهداری یا باید صادر شود یا در سردخانه ها ذخیره سازی و سپس به مروز زمان در بازار توزیع شود؛ اما از آنجا که ظرفیت سردخانه ها برای ذخیره محصولات باغی به اندازه کافی نیست و سردخانه داران نیز آگاهی کافی درباره شیوه نگهداری این محصول ندارند، بیشتر محصول در سردخانه های شاهرود در استان سمنان ذخیره می شود و در زمان هایی مانند شب یلدا با نام انگور شاهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود سردخانه در خراسان شمالی برای محصول های باغی

کمبود سردخانه در خراسان شمالی برای محصول های باغی