مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 17:002023-12-21اقتصادي

نظارت بر مشاورین املاک در اردبیل تشدید می شود


نماینده دادگستری در حوزه نظارت و بازرسی بر مشاورین املاک گفت: نظارت بر مشاورین املاک در شهرستان اردبیل تشدید می شود و بیشترین تخلفات در این حوزه پایین بودن سطح آگاهی حقوقی مشاورین املاک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی دادگستری اردبیل، جواد مینویی پس از بازرسی از مشاورین املاک اظهار کرد: بیشترین تخلفاتی که در این واحدها به چشم می خورد پایین بودن سطح آگاهی حقوقی مشاورین املاک، نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن موارد حقوقی و کلیدی در تحریریه مبایعه نامه ها،خرید و فروش زمین های قراردادی فاقد تغییر کاربری زراعی، رعایت نکردن قانون پیش فروش ساختمان، فک پلمب خودسرانه و عدم نصب پروانه کسب در داخل مشاور املاک، عدم نصب برچسب کیو آر(QR) و .

است.

وی افزود: بر اساس قانون و دستورالعمل های ابلاغی واحدهایی که این موارد را رعایت نکنند، برابر مقررات با قاطعیت با آن ها برخورد خواهد شد.

مینویی بیان کرد: مشاورین املاک باید آگاهی کامل بر قوانین حوزه تخصصی خود به ویژه از لحاظ حقوقی داشته باشند و ضرورت آموزش و افزایش دانش حقوقی مشاورین این حوزه از اولویت برنامه های تدوینی معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت بر مشاورین املاک در اردبیل تشدید می شود

نظارت بر مشاورین املاک در اردبیل تشدید می شود