مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 08:202023-12-10پزشكي

شناسایی 490 بیمار جدید مبتلا به دیابت در استان قزوین


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از ابتدای اجرای پویش ملی سلامت «غربالگری دیابت و فشارخون بالا» در استان قزوین تا کنون 935 بیمار جدید مبتلا به فشارخون بالا و 490 بیمار جدید مبتلا به دیابت شناسایی شده است.

- ایسنا/قزوین معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از ابتدای اجرای پویش ملی سلامت غربالگری دیابت و فشارخون بالا در استان قزوین تا کنون 935 بیمار جدید مبتلا به فشارخون بالا و 490 بیمار جدید مبتلا به دیابت شناسایی شده است.

دکتر جلال رحمانی درخصوص اجرای طرح غربالگری دیابت و فشارخون در استان قزوین، اظهار کرد: 134 هزار و 500 نفر از مردم استان قزوین تا تاریخ 16 آذر در پویش ملی سلامت غربالگری دیابت و فشارخون بالا شرکت کرده اند و از ابتدای اجرای این پویش 20 آبان سال جاری تاکنون، 935 بیمار جدید مبتلا به فشارخون بالا و 490 بیمار جدید مبتلا به دیابت شناسایی شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، وی با بیان اینکه این پویش برای همه افراد بالای 18 سال در حال اجراست، ادامه داد: در این پویش حدود 800 هزار نفر در استان قزوین از نظر ابتلا به دیابت و فشارخون بالا غربالگری می شوند و ضمن ثبت اطلاعات افراد در پرونده الکترونیک سلامت نسبت به آموزش، فرهنگ سازی، اصلاح سبک زندگی و مراقبت از بیماران اقدام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 490 بیمار جدید مبتلا به دیابت در استان قزوین

شناسایی 490 بیمار جدید مبتلا به دیابت در استان قزوین