مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 10:152023-12-06اقتصادي

آغاز فعالیت واحدهای کنترل کنار جاده ای وسایل نقلیه از امروز


مدیر عامل ستاد معاینه خودروهای تهران تأکید کرد: ناوگان سنگین به علت فرسودگی و عدم پایداری در حفظ شرایط مورد تایید در مراکز معاینه فنی نیاز به کنترل مضاعف در سطح شهر دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، شادی مالکی مدیر عامل ستاد معاینه فنی در خصوص دلایل اجرای این طرح از روز چهارشنبه 15 آذر گفت: بنا بر آخرین سیاهه انتشار شهرداری تهران منابع متحرک در تولید آلاینده های گازی سهم 83 درصدی و در تولید ذرات معلق سهم 61 درصدی دارند که با توجه به سهم عمده این منابع در ایجاد آلودگی شهر تهران اجرای طرح هایی برای پایش مستمر این ناوگان مورد نیاز است.

در همین راستا این ستاد در برنامه ای مشترک با پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به راه اندازی مجدد واحدهای کنترل کنار جاده ای جهت پایش وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین و سبک اقدام نموده است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی در توضیح نحوه اجرای این طرح مشترک اظهار داشت: در این طرح خودروها که در شهر تردد می نمایند به صورت تصادفی متوقف و با استفاده از تجهیزات میزان آلایندگی آن اندازه گیری می شود.

در این بررسی، خودروهای آلاینده و دودزا توسط پلیس راهور جریمه و با کنترل آنلاین معاینه فنی آنان، در صورت صحت معاینه فنی و مردودی در آزمون نسبت به ابطال آن اقدام می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فعالیت واحدهای کنترل کنار جاده ای وسایل نقلیه از امروز

آغاز فعالیت واحدهای کنترل کنار جاده ای وسایل نقلیه از امروز