مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 12:452023-11-27بين الملل

شگرد بی بی سی در استفاده کلمات در جنگ غزه


یک تحلیل گر و کارشناس مسایل بین الملل گفت: رسانه های خارجی از جمله بی بی سی جهانی و فارسی از شگرد خاص در به کارگیری ادبیات و کلمات در رابطه با موضوع فلسطین استفاده می کنند تا ذهن و نگرش مخاطب به همان شکلی درآید که اراده کرده اند.

- یک تحلیل گر و کارشناس مسایل بین الملل گفت: رسانه های خارجی از جمله بی بی سی جهانی و فارسی از شگرد خاص در به کارگیری ادبیات و کلمات در رابطه با موضوع فلسطین استفاده می کنند تا ذهن و نگرش مخاطب به همان شکلی درآید که اراده کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرید مرجایی تحلیل گر مقیم آمریکا در کانال تلگرامی خود با انتشار ویدویی از شبکه بی بی سی جهانی که در آن گزارش گر این شبکه درباره کشته شدن فلسطینان و اسراییلی ها از دو واژه متفاوت استفاده می کند نوشت: در این 11 ثانیه ویدئو یک شگرد جزیی از گروه خاصی از تکنولوژی های قدرت به کار گرفته شده است.

این گروه خاص از تکنولوژی های قدرت که در حیطه زبان و ارتباطات کاربرد دارد، بسیار پیچیده و پیشرفته است و در رسانه ها و در اظهارات سیاستمداران و سخنگویان رسمی و روابط عمومی شرکت ها و منصه های دیگر عمومی ظهور می یابد.

وی ادامه داد: در این ویدئو به تلفات فلسطینیان با لفط مردند have died و به تلفات اسراییلی ها با لفظ کشته شدند have been killed اشاره می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شگرد بی بی سی در استفاده کلمات در جنگ غزه

شگرد بی بی سی در استفاده کلمات در جنگ غزه