مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 21:402023-12-16سياسي

زیباکلام: پرویز ثابتی چرا الان زبان باز می کند؟


صادق زیباکلام با اشاره به مستند شبکه من و تو اظهار کرد: ثابتی ناخواسته می گوید چرا انقلاب شد؟ چون بعد از 28 مرداد، تمام تصمیمات و جهتگیری حکومت در یک نفر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، نشست پرویز ثابتی و فرجام حکمرانی امنیتی با حضور صادق زیباکلام، محمد توسلی و علی اصغر صباغ پور و به همت انجمن اندیشه و قلم در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

صادق زیباکلام، محمد توسلی و علی اصغر صباغ پور در نشستی، به نقد و بررسی مستند تازه پخش شده با محوریت پرویز ثابتی، معاون ساواک پرداختند.

در این نشست علی اصغر صباغ پور، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: نظرات ثابتی چه در زمان مسئولیت و چه اکنون، نوعا حاوی اطلاعات و داده خام است که توسط ساواک به دست آمده و تهی از تحلیل و پیمایش علمی و براساس ذائقه و سلیقه مقامات بالاتر بویژه شاه بوده است.

وی با بیان اینکه به دنبال مقایسه ساواک با دستگاه امنیتی فعلی کشور و قضاوت درباره بهتر یا بدتر شدن آن نیستیم، گفت: مطالب آقای ثابتی در مورد ساختار داخلی و سلسه مراتب ساواک با توجه به دیگر روایتهای موجود در تاریخ شفاهی و اسناد درست به نظر می رسد و برداشتهای او درباره دیگر مقامات و روایات پشت پرده حکومت، چندان بی راه به نظر نمی رسد؛ هرچند با محوریت شخص خودش و نظر شخصی اوست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیباکلام: پرویز ثابتی چرا الان زبان باز می کند؟

زیباکلام: پرویز ثابتی چرا الان زبان باز می کند؟